Netwerkbijeenkomst: ‘Gezonder eten, een goede business case’

Auteur: Patrick Driessen   •   22-10-2015   •   Geen reacties   

Gezond-ongezond-Pulsar Network CapitalWelke kansen biedt de wereldwijde trend om gezonder te eten u als voedselproducent? Rond die vraag organiseren het MVO Netwerk Food & Agribusiness van MVO Nederland en Food Valley NL met medewerking van Pulsar Network Capital op 10 november 2015 de bijeenkomst ‘Gezonder eten, een gezonde business case’. Tijdens deze interactieve bijeenkomst wordt kennis uitgewisseld tussen ondernemers, marketeers en experts uit de voedselketen en kennisinstellingen.

Wereldwijd wordt het belang van gezonder eten onderkend. Er zijn inmiddels al heel wat initiatieven ondernomen om de voedingswaarde van voedingsmiddelen te verhogen en gehaltes zout, vet en suiker te verminderen.

Deze bijeenkomst draait om tips en tricks voor een gezonde businesscase. Gelijk hebben (een gezonder product ontwikkelen) is weinig waard zonder gelijk te krijgen (klanten en consumenten zover krijgen dat het ook daadwerkelijk gekocht wordt). Wat is te leren van succesvolle en mislukte initiatieven? En hoe verzilvert u kansen en zorgt u ervoor dat inspanningen niet blijven hangen in goede voornemens?

Programma

14.00 – Welkom door dagvoorzitter
Roger van Hoesel, directeur Food Valley NL

14.10 – Waar wordt de consument warm van?
Liliane van Heteren, Manager corporate responsibility Albert Heijn, zoomt in op gezondheid vanuit consumentenperspectief en geeft in vogelvlucht een overzicht van de wereldwijde trends.

14.30 – Cut The Crap: Food mythes & feiten!
Iedereen heeft een mening over gezonde voeding. Wat zijn mythes en wat zijn feiten? Edith Feskens, Hoogleraar Voeding en Gezondheid, Wageningen UR, creëert orde in de chaos, geeft richting en laat zien waar de kansen liggen.

14.50 – Gezonder Eten: Op weg naar een gezonde business case
Je kan nog zo´n gezond idee hebben, maar als het niet landt bij de klant, sta je nergens. Wat vertel je de klant en hoe? Pieter Goudswaard, Projectmanager Gezonder Eten, MVO Nederland, neemt je mee op reis door food land aan de hand van zeven best & worst practices van Huuskes, Meatless, COOP Supermarkten, Kees, Spadel, Peijnenburg en SVZ (Cosun).

15.10 – Koffiebreak

15.30 – Quickscan Gezonder Eten
Onder begeleiding van Edith Feskens verkent u waar in uw product range de kansen liggen voor de eerste stap naar uw volgende gezonde productinnovatie en het succesvol vermarkten daarvan.

16.00 – Op weg met Dutch Food Innovations
Roger van Hoesel laat zien hoe u met behulp van Dutch Food Innovations oplossingen kunt vinden om nieuwe gezondere producten te ontwikkelen.

16.15Van Kiem Tot Kracht: Opschaling gezocht voor inspirerende initiatieven
Drie ondernemers pitchen hun veelbelovende gezonde productinnovatie en stellen een hulpvraag aan het publiek. Direct na elke pitch bent u aan het woord. Welke kansen ziet u en hoe kunt u bijdragen aan een groter succes van het initiatief?  Aan het woord komen onder andere:

  • Zilt-E – ‘Hier aan de kust’: koken met water uit de Oosterschelde
  • Konnekt Smart Drinks: ‘Smart drinks’: eindelijk een gezond en stoer alternatief voor energy drinks

Experts: Liliane van Heteren (Albert Heijn), Patrick Driessen (Pulsar Network Capital), Edith Feskens (Wageningen UR) en Pieter Goudswaard (MVO Nederland).

17.15 – One minute of fame
Heb jij een grensverleggend gezond idee of initiatief dat je graag wilt opstarten en/of opschalen. Dit is je kans. Je mag 1 minuut op de spreekwoordelijke zeepkist om je idee/initiatief te pitchen.

17.25 – Afsluiting

17.30 – Borrel

 

Evenement details

  • Datum: Dinsdag 10 november 2015 (10-11-2015)
  • Tijd: 13.30-18.00 uur
  • Locatie: Impulse, Gebouw 115, Stippeneng 2 , 6708 WE Wageningen

 

Aan deelname zijn geen kosten verbonden.
Aannmelden kan HIER.

 

Reageer op dit artikel