Wolter Snijder

Partner

Wolter SnijderAls Master in Food Management (MFM) sta ik binnen ons team bekend als ‘voedende change leader‘.

Mijn hele carriere heb ik namelijk doorgebracht in de voedingsmiddelenindustrie, waarbij ik verantwoordelijk ben geweest voor een groot aantal bedrijfstransformaties en -reorganisaties. De daarmee opgedane kennis en ervaring deel ik graag met de ondernemers en partners waarmee wij als Pulsar Network Capital samenwerken.

Enkele voorbeelden van mijn voorgaande functies:

  • * CEO Netherlands @ Barilla (pasta & broodproducten)
  • * Mede-eigenaar @ Kokreateur Vleeswaren
  • * Algemeen Directeur a.i. @ AC Hartman (glastuinbouw)
  • * Mede-oprichter Brood & Beleg (winkelformule)
  • * Directeur Groot Aandeelhouder (DGA) @ Vast Bakeries (brood-, koek- & banketbakkerij)
  • * Commercieel Directeur @ Dutch Grill Specialties (verse vleeswaren & vleesspecialiteiten)
  • * Sales Manager @ Sara Lee Meats Europe (vleeswaren)

Als commerciele foodexpert help ik onze portfoliobedrijven vooral in het optimaliseren van hun organisatie, hun productieomgeving(en) en hun sales & marketing. Daarbij overzie ik het geheel en kan een bedrijf en de mensen meenemen op sleeptouw naar een gedefinieerd doel. Doe graag meerdere projecten tegelijk en kan goed organiseren. Laat mensen in hun waarde, geef hun vertrouwen en geef indien nodig sturend leiding, om zoveel mogelijk uit hun te halen.

Ik ben gemakkelijk in de omgang en kan omzet en vertrouwen binnenhalen op basis van mijn normen, waarden en overtuigingskracht. Als business developer ga ik graag de deur uit op zoek naar nieuwe kansen en netwerken voor onze portfoliobedrijven.

Ik ben bevlogen en zeer loyaal en beschik over een flinke dosis emotionele intelligentie en relativeringsvermogen. Toekomstige ontwikkelingen en mogelijke struikelblokken merk ik snel op en bedenk een creatieve weg om de horde toch te kunnen nemen, ik ben een echte doorzetter!

Marketing is commercie! Hier staat de vraag centraal “hoe zorg ik ervoor dat de klant en de consument mijn product koopt”. Ik ben bedreven in het omlijnen van de commerciële product- en concept aanpak naar markten en naar klanten en kan dit goed verwoorden in commerciële presentaties en verkoop- & marketingtrajecten.

Innovatie en trends zijn belangrijke instrumenten in het onderscheidend vermogen van klanten onderling. Mijn netwerk gebruik ik daarom graag; van inkopers, categoriemanagers, medici & wetenschappers en trade marketeers tot en met directies van grote retailers en corporate organisaties in binnen- en buitenland.

Voor meer informatie over ons team, klik HIER.