Doe mee aan de Floriade Werkt! Challenge

Auteur: Patrick Driessen   •   16-01-2017   •   Geen reacties   

Floriade Werkt! logoAlmere, 16 januari 2017 – In 2022 vindt de Floriade in Almere plaats. Onder de titel ‘Floriade Werkt!‘, stimuleert de provincie Flevoland de komende jaren kennisontwikkeling en innovaties op het gebied van het Floriade thema met de focus op ‘Feeding the City’.  Pulsar Network Capital is hierbij als adviseur en panel expert betrokken.

Met de Floriade Werkt! Challenge zoeken we onderscheidende businessconcepten van wereldklasse om de wereldbevolking in 2050 duurzaam van gezonde voeding te voorzien. Wij dagen ondernemers en ondernemende studenten uit om met innovatieve oplossingen te komen. De winnaars van de Floriade Werkt! Challenge krijgen de kans om deze innovatie met een team van experts versneld te realiseren.

De Challenge bestaat uit 3 verschillende opgaven:

  • Slimme bodem; duurzame bodemgebruik
  • Slimme voedselketen; meer opbrengsten & minder afval
  • Slimme voeding; gezonder oud worden & sneller herstellen.
Dus heb jij een innovatief businessconcept van wereldklasse voor de opgaven slimme voeding, slimme voedselketen en/of slimme bodem? Doe mee en laat je inspireren tijdens de startbijeenkomst van de Floriade Werkt! Challenge op 26 januari 2017 in Almere.
Kijk voor meer informatie op de website van Floriade Werkt! en meld je aan via: http://www.floriadewerkt.nl/event/startbijeenkomst-floriade-werkt-challenge/

Netwerkbijeenkomst: ‘Gezonder eten, een goede business case’

Auteur: Patrick Driessen   •   22-10-2015   •   Geen reacties   

Gezond-ongezond-Pulsar Network CapitalWelke kansen biedt de wereldwijde trend om gezonder te eten u als voedselproducent? Rond die vraag organiseren het MVO Netwerk Food & Agribusiness van MVO Nederland en Food Valley NL met medewerking van Pulsar Network Capital op 10 november 2015 de bijeenkomst ‘Gezonder eten, een gezonde business case’. Tijdens deze interactieve bijeenkomst wordt kennis uitgewisseld tussen ondernemers, marketeers en experts uit de voedselketen en kennisinstellingen.

Wereldwijd wordt het belang van gezonder eten onderkend. Er zijn inmiddels al heel wat initiatieven ondernomen om de voedingswaarde van voedingsmiddelen te verhogen en gehaltes zout, vet en suiker te verminderen.

Deze bijeenkomst draait om tips en tricks voor een gezonde businesscase. Gelijk hebben (een gezonder product ontwikkelen) is weinig waard zonder gelijk te krijgen (klanten en consumenten zover krijgen dat het ook daadwerkelijk gekocht wordt). Wat is te leren van succesvolle en mislukte initiatieven? En hoe verzilvert u kansen en zorgt u ervoor dat inspanningen niet blijven hangen in goede voornemens?

Programma

14.00 – Welkom door dagvoorzitter
Roger van Hoesel, directeur Food Valley NL

14.10 – Waar wordt de consument warm van?
Liliane van Heteren, Manager corporate responsibility Albert Heijn, zoomt in op gezondheid vanuit consumentenperspectief en geeft in vogelvlucht een overzicht van de wereldwijde trends.

14.30 – Cut The Crap: Food mythes & feiten!
Iedereen heeft een mening over gezonde voeding. Wat zijn mythes en wat zijn feiten? Edith Feskens, Hoogleraar Voeding en Gezondheid, Wageningen UR, creëert orde in de chaos, geeft richting en laat zien waar de kansen liggen.

14.50 – Gezonder Eten: Op weg naar een gezonde business case
Je kan nog zo´n gezond idee hebben, maar als het niet landt bij de klant, sta je nergens. Wat vertel je de klant en hoe? Pieter Goudswaard, Projectmanager Gezonder Eten, MVO Nederland, neemt je mee op reis door food land aan de hand van zeven best & worst practices van Huuskes, Meatless, COOP Supermarkten, Kees, Spadel, Peijnenburg en SVZ (Cosun).

15.10 – Koffiebreak

15.30 – Quickscan Gezonder Eten
Onder begeleiding van Edith Feskens verkent u waar in uw product range de kansen liggen voor de eerste stap naar uw volgende gezonde productinnovatie en het succesvol vermarkten daarvan.

16.00 – Op weg met Dutch Food Innovations
Roger van Hoesel laat zien hoe u met behulp van Dutch Food Innovations oplossingen kunt vinden om nieuwe gezondere producten te ontwikkelen.

16.15Van Kiem Tot Kracht: Opschaling gezocht voor inspirerende initiatieven
Drie ondernemers pitchen hun veelbelovende gezonde productinnovatie en stellen een hulpvraag aan het publiek. Direct na elke pitch bent u aan het woord. Welke kansen ziet u en hoe kunt u bijdragen aan een groter succes van het initiatief?  Aan het woord komen onder andere:

  • Zilt-E – ‘Hier aan de kust’: koken met water uit de Oosterschelde
  • Konnekt Smart Drinks: ‘Smart drinks’: eindelijk een gezond en stoer alternatief voor energy drinks

Experts: Liliane van Heteren (Albert Heijn), Patrick Driessen (Pulsar Network Capital), Edith Feskens (Wageningen UR) en Pieter Goudswaard (MVO Nederland).

17.15 – One minute of fame
Heb jij een grensverleggend gezond idee of initiatief dat je graag wilt opstarten en/of opschalen. Dit is je kans. Je mag 1 minuut op de spreekwoordelijke zeepkist om je idee/initiatief te pitchen.

17.25 – Afsluiting

17.30 – Borrel

 

Evenement details

  • Datum: Dinsdag 10 november 2015 (10-11-2015)
  • Tijd: 13.30-18.00 uur
  • Locatie: Impulse, Gebouw 115, Stippeneng 2 , 6708 WE Wageningen

 

Aan deelname zijn geen kosten verbonden.
Aannmelden kan HIER.

 

PNC in de media

Auteur: Patrick Driessen   •   19-06-2015   •   Geen reacties   

P+ Magazine juni 2015_cover69In de afgelopen weken hebben diverse Nederlandse media aandacht besteed aan Pulsar Network Capital en ons Sustainable Food Fund.

 

Het laat zien dat de focus op duurzame gezondheid, gezond investeren en impact investing groeit. Niet alleen in Nederland; vooral ook daarbuiten is de interesse groot. Deze interesse wordt versterkt door de wereldwijde groei in het gezonde voedingssegment van meer dan 20%.

 

Tevens merken wij dat onze filosofie, visie en missie steeds meer sociale ondernemers en impact gedreven investeerders aanspreken. Zij willen graag samen met ons team en onze business partners een positieve bijdrage leveren aan de door ons en onze portfoliobedrijven beoogde sociale impact.

 

Een greep uit de media uitingen:

 

•  P+ Magazine (people, planet, profit): ‘Van zorg naar voorzorg’

 

•  Follow The Money: ‘Hoe disruptieve pioniers de aanval openen op de voedingsindustrie’

 

•  M&A Magazine: ‘Geld vaak belangrijker dan gezondheid’ 

 

Voor een compleet overzicht van alle vermeldingen in de media, klik HIER.

PNC Impact Investing Forums

Auteur: Patrick Driessen   •   31-05-2015   •   Geen reacties   

Op regelmatige basis organiseert het team van Pulsar Network Capital (PNC) het PNC Impact Investing Forum; om impact investeerders en sociale ondernemers aan elkaar te introduceren. PNC streeft hierbij naar het bij elkaar brengen van groeikapitaal voor uitzonderlijke ondernemingen met een schaalbare en duurzame impact op het gebied van gezonde en duurzame voeding en dranken (healthy sustainable food & beverages), voedingsingrediёnten (nutrition), foodtech en agritech.

Deze besloten en kleinschalige evenementen bieden investeerders, waaronder impact gedreven angel investors, family offices, HNWI’s en filantropen, de mogelijkheid om van de door ons geselecteerde sociale ondernemers te horen wat hun missie is, waarin hun onderneming uitblinkt, hoe ze de wereld gaan veroveren en wat ze nodig hebben om hun beoogde sociale impact te bereiken en vervolgens te maximaliseren.

Geïnteresseerde professionele investeerders kunnen hierbij eerst proeven en zien waarin wij als PNC (willen) investeren en er wordt hen de mogelijkheid geboden om zowel via ons Sustainable Food Fund als op deal-by-deal basis (via een feeder fund) deel te nemen in de door ons geselecteerde ondernemingen.

De eerst volgende PNC Impact Investing Forums worden eind juni georganiseerd in het oosten en midden van Nederland.

Waarom bijwonen?
• Identificeer uitzonderlijke impact investing opportunities
• Proef en ervaar waarin u samen met PNC kunt investeren
• Ontmoet de ondernemers waarin u kunt investeren persoonlijk
• Netwerk met toekomstgerichte impact investeerders
• Opschalen van de impact en de diversificatie van uw investeringsportefeuille.

Voor meer informatie over de PNC Impact Investing Forums, neemt u contact op met onze Managing Partner: Patrick Driessen via patrick[@]pulsarnetworkcapital.com.

Impact_Investing_diagram

Startup Weekend Groningen Food Edition

Auteur: Patrick Driessen   •   31-05-2015   •   Geen reacties   

As a big supporter of start-ups and early stage ventures in food, foodtech and agritech, the team at Pulsar Network Capital is supporting the Startup Weekend Groningen Food event, taking place from Friday June 5th till Sunday evening June 7th 2015.

We will be there to review and judge the results on Sunday and hand-out a voucher for a free coaching session with our team; to the team/start-up we think is most promising and can create the best social impact.

The event
Startup Weekend is a 54-hour event where developers, creators, designers, marketers, product managers and startup enthusiasts come together to share ideas, form teams, build products, and launch startups! Startup Weekend is a weekend-long, hands-on experiences where entrepreneurs and aspiring entrepreneurs can find out if their startup ideas are viable. On average, half of Startup Weekend’s attendees have technical backgrounds, the other half have business backgrounds.

Food
Next to our main event in November, we are trying out something new. So this year we have a themed side event about food. With food we mean everything that has to do something with food. From packaging to transport, from the worlds best burger bar to eating the impossible. We make sure there is enough space for designers to do their magic, business people to work out models and creators making awesome stuff. Bringing food enthousiasts together with businessmen, creators and designers, we hope to see the next best food startup coming together this weekend! And of course, you will be enjoying some great food during this weekend.

Ideas
Beginning with open mic pitches on Friday, attendees are encouraged to bring their best ideas and inspire others to join their team. Over Saturday and Sunday teams design and develop business plans while constantly streamlining their startup vision. On Sunday evening teams demo their prototypes, listen to judges’ feedback and win prizes.

Startup Weekends are specifically designed for entrepreneurs interested in receiving feedback on an idea, looking for a co-founder, or who want to learn a new skill. We also welcome anyone looking to test the entrepreneurial waters. Startup Weekends are risk-free environments where everyone is expected to roll up their sleeves and dive into the exhilarating world of startups.

Don’t think too long and hard and buy your ticket for this years Startup Weekend Groningen and get a taste of what this weekend is all about.

If you have any questions the email address is: [email protected]
Also check out their Facebook page or twitter account.

See you there on Sunday!